NoorderHuys Participaties faciliteert groeidoelstelling Du Pon & De Bruin

Joure, maart 2008 - Du Pon & De Bruin, één van de grotere Nederlandse leveranciers van dameskleding onder private label, wordt in haar groei gefaciliteerd door NoorderHuys Participaties. De participatiemaatschappij heeft daartoe de meerderheid van de aandelen overgenomen van de huidige directie van de onderneming. Met de gelijktijdige overname van Starline Fashion en toetreding van het tweedelijns management is deze groei niet alleen versneld in gang gezet maar is tevens een stevig fundament gelegd voor de toekomst.

De huidige tweehoofdige directie, bestaande uit Coen de Bruin en Etienne Cornelisse, blijft ook na de transactie eindverantwoordelijk. Met de transactie en de overname anticipeert de onderneming uit Aalsmeer op de consolidatieslag in haar branche. Door de schaalvergroting bij het internationale grootwinkelbedrijf is een stevige omvang noodzakelijk om de huidige gezonde bedrijfsvoering voort te zetten. Voor de komende jaren wordt daarom verdere groei nagestreefd.

Coen de Bruin is als algemeen directeur content met de transactie. Hij zegt hierover het volgende: “Met de komst van NoorderHuys Participaties hebben we een solide partner gevonden waardoor we de goede gang van zaken in de afgelopen jaren kunnen vervolgen. Ook de overname van Starline Fashion uit Nijmegen past naadloos in onze strategie. Naast een zeer complementair klantenbestand kunnen we ook goed gebruik maken van elkaars expertise.” Ook commercieel directeur Etienne Cornelisse spreekt van een geslaagde missie. “Tijdens het voortraject van de transactie was voor ons nog niet geheel duidelijk wat voor de onderneming het beste zou zijn. Met de structuur die NoorderHuys Participaties voorstelde, vielen de puzzelstukjes op hun plaats, dit was voor ons een belangrijke reden om voor hen te kiezen als nieuwe aandeelhouder.”

Volgens John Ritchi, directeur van NoorderHuys Participaties, zijn er een aantal aspecten te noemen die een onderneming als Du Pon & De Bruin succesvol maken. “Naast een onderscheidende styling is een uitstekend logistiek proces en een bovengemiddelde productiekwaliteit van essentieel belang in de branche. Het zijn juist deze kenmerken die bij Du Pon & De Bruin goed op orde zijn. Samen met het goed inspelen op de ontwikkelingen in de markt en een team van gedreven medewerkers verwachten wij veel van deze participatie.”

Over Du Pon & De Bruin
Du Pon & de Bruin, opgericht in 1986, ontwerpt en fabriceert damesbovenkleding onder private label, voor toonaangevende grootwinkelbedrijven in heel Europa. Door een creatieve styling, snelle en betrouwbare levering en de wijze waarop het bedrijf samen met iedere klant een ‘eigen’ collectie samenstelt is in de afgelopen jaren een gezonde groei gerealiseerd. De onderneming heeft, naast het overgenomen Starline Fashion, nog drie dochtermaatschappijen die zich ieder richten op een specifiek segment damesbovenkleding. Du Pon & De Bruin heeft 56 medewerkers in dienst en behaalde in 2007 een omzet van ruim € 33 mln. Zie ook: www.dpdb.nl.